Φυσική Αγωγή

Αρχική>Φυσική Αγωγή

Φιλοσοφία και γενικός σκοπός στο μάθημα της φυσικής αγωγής

Η ανάπυξη της φυσικής , ψυχολογικής και κοινωνικής ευεξίας καθώς και των επακόλουθων δεξιοτήτων μέσω της φυσικής δραστηριότητας , στο μάθημα της φυσικής αγωγής, συνίσταται και υποστηρίζεται από όλες τις δομές της δημόσιας εκπαιδευσης , σύμφωνα με το άρθρο 12 της UNESCO. Hδιαμόρφωση των μαθητών/τριών ως άτομα αυτόνομα, αλλά και με συνεργατική κουλτούρα , που διαχειρίζονται τις ανάγκες τους σε όλα τα επίπεδα (κινητικό, γνωστικό ,συναισθηματικό,κοινωνικό), αποτελεί το γενικό σκοπό του μαθήματος της φυσικής αγωγής.
Ειδικότερα , μέσα από το σχολείο, τη φυσική αγωγή και τη συμπερίληψη, κάθε παιδί εκπαιδεύεται στο να αναγνωρίζει τις ανάγκες του, να σχεδιάζει ένα προσωπικό πρόγραμμα εκγύμνανσης που να του ταιριάζει, να μπορεί να αξιολογεί τις επιδόσεις του, αλλά και να αναπροσαρμόζειτους στόχους του όποτε το ίδιο κρίνει ότι είναι απαραίτητο. Η καλλιέργεια κινητικών δεξιοτήτων και δημιουργικότητας, η υποστήριξη της παραγωγής νέας και αποτελεσματικής γνώσης, η ενίσχυση συναισθηματικών δεξιοτήτων μέσα από την αυτοέκφραση και η θεμελίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων, στη βάση της προσωπικής και κοινωνικής υπευθυνότητας, αποτελούν την πλαισίωση της φθσιογνωμίας του μαθήματος της φυσικής αγωγής για το δημοτικό σχολείο.
Η φιλοσοφία του μαθήματος της φυσικής αγωγής είναι ότι η κίνηση δεν είναι αυτοσκοπός αλλά το μέσο που θα διαμορφώσει αυριανούς φυσικά/σωματικά εγγράμματους ενήλικες.Στοχεύει δε, στην αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς των μαθητών/τριών ώστε να συμμετέχουν δια βίου και συστηματικά σε φυσικές δραστηριότητες εντός και εκτός σχολείου.

Διαμόρφωση ενός ποιοτικού προγράμματος φυσικής αγωγής

Ένα ποιοτικό πρόγραμμα φυσικής αγωγής είναι προσανατολισμένο στην προσωπική βελτίωση των μαθητών. Οι προσωπικοί στόχοι βελτίωσης των μαθητών/τριών, η εσωτερική τους παρακίνηση και οι στάσεις και οι απόψεις τους επηρεάζουν θετικά τη συμμετοχή τους σε φυσικές δραστηριότητες εντός και εκτός σχολείου.Το πρόγραμμα της φυσικής αγωγής βασίζεται στη γενική αρχή του μη αποκλεισμού και της εσωτερικής ενοποίησης (συνδυασμός σκοπών και επιμέρους μαθησιακών αποοτελεσμάτων/ειδικών στόχων) ώστε όλοι οι μαθητές/τριες να αναπτυχθουν ολόπλευρα (κινητικά, γνωστικά, ως προς τη φυσική κατάσταση- υγεία και τη φυσική δραστηριότητα και ηθικά/συναισθηματικά/κοινωνικά) ώστε να συμμετέχουν με ευχαρίστηση και αποτελεσματικά σε φυσικές δραστηριότητες στο παρόν και το μέλλον.
Το πρόγραμμα της φυσικής αγωγής εκπαιδεύει και ενθαρρύνει τους μαθητές /τριες να σχεδιάζουν, να στοχεύουν και εν τέλει να επιτυγχάνουν την προσωπική τους ανάπτυξη. Οι δεξιότητες που αποκτώνται σε όλα τα επίπεδα, βοηθούν τους μαθητές/τριες να ανταπεξέρχοναι με επιτυχία στις προκλήσεις της καθημερινότητας αλλά και να ενδυναμώνονται για να τα καταφέρουν σε πολλαπλά επίπεδα στην ενήλικη ζωή τους, σε ένα συνεχές μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Πρωτεύοντα ρόλο παίζει η ανάπτυξη βασικών κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων, όπως μετακίνησης, χειρισμού, ισορροπίας, αλλά και της κινητικής δημιουργικότητας, σε σχέση με το χώρο, την προσπάθεια, τα αντικείμενα και τους άλλους.Η καλλιέργεια των συγκεκριμένων δεξιοτήτων θα καταστήσει το άτομο ικανό να ανταπεξέλθει κινητικά σε ποικίλα περιβάλλοντα εντός και εκτός σχολείου αλλά και δια βίου.Επίσης, είναι σημαντικό να κατανοήσουν τα παιδιά ότι ένας φυσικά δραστήριος τρόπος ζωής που αρχίζει να καλλιεργείται αλλά και να αξιολογείται από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου , είναι η πλέον ασφαλής οδός για τη βελτίωση και τη διατήρηση στοιχείων της φυσικής κατάστασης- υγείας δια βίου.
Παράλληλα όμως η στόχευση του μαθήματος συμπεριλαμβάνει ένα πλουραλιστικό, στοχευμένο περιβάλλον καλλιέργειας και βελτίωσης δεξιοτήτων σε όλους τους τομείς της ανάπτυξης του παιδιού, μέσω της κίνησης , που είναι έμφυτη, αγαπητή και σημαντική για τη μάθηση και τη μεταφορά της στην καθημερινότητα.Τέτοιες είναι οι συναισθηματικές δεξιότητες, ‘οπως η αυτοαντίληψη, η ενσυναίσθηση, η αυτοεκτίμηση, η αυτο-αποτελεσματικότητα αλλά και η εμπιστσύνη στον ευατό.Οι μαθητές/τριες θα είναι ικανοί να ελέγχουν, να εκφράζονται και να εκτιμούν τα συναισθήματα και τις καταστάσεις (εαυτού/άλλων).Επιπλέον, θα μάθουν να σκέφτονται θετικά για τον εαυτό τους, να προσπαθούν και να επιμένουν, να αναγνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες αλλά και τη μοναδικότητα τη δική τους και των άλλων.Θα αναπτ΄θξουν την αυτοέκραση και τη δημιουργικότητα τους, ενώ η φυσική δραστηριότητα θα αποτελέσει το μέσο για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω μέσα από την απόλαυση και τη διασκέδαση τους.Στοχευμένα αναπτύσσονται κοινωνικές δεξιότητες όπως η αντιμετώπιση της ήττας και της νίκης, η παροχή και αποδοχή βοήθειας, η αντιμετώπιση του άγχχους, της πίεσης των συνομιλήκων και των αντιαθλητικών/ακατάλληλων συμπεριφορών των άλλων, Αναπτύσσοτναι αξίες όπως η υπευθυνότητα, ο σεβασμός στον εαυτό και τους άλλους, σε ό,τι πρεσβεύει το “Ευ αγωνίζεσθαι” αλλά και στο περιβάλλον, στη φύση και τα ζώα. Κρίσιμη είναι η ανάπτυξη γνωστικών εννοιών και της σκέψης για την εκτέλση των κινητικών δεξιοτήτων(π,χ, έννοιες επιδεξιότητας, δραστηριοτήτων), τη φυσική κατάσταση-υγεία αλλά και τις συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες(π.χ έννοιες/σημεία κλειδιά/συμπεριφορές).Βοηθά τις κινητικές και συναισθηματικές/κοινωνικές συμπεριφορές αλλά και ενισχύεται από αυτές .
Με την καλλιέργεια των συγκεκριμένων δεξιοτήτων οι μαθητές/τριες θα είναι ικανοί να συμπεριφέρονται με κοινά αποδεκτούς τρόπους.Ακόμη, αφενός θα είναι σε θέση να λαμβάνουν αποφάσεις, πρωτοβουλίες και αφετέρου να επικοινωνούν, να αλληλεπιδρούν, να σέβονται και να συνεργάζονται με τους άλλους και συνεπώς να προετοιμάζονται ως αυριανοί ενεργοί πολίτες, μέσα από αυθεντικές καταστάσεις που βιώνουν στο μάθημα της φυσικής αγωγής.

Μαθητές

Στο μάθημα μας έχουμε 149 μαθητές

0 Αγόρια

Fun Fact

0 Κορίτσια

Fun Fact

Άλλα Μαθήματα

όλα τα απαραίτητα έντυπα για τη συμμετοχή του παιδιού στο μάθημα της φυσικής αγωγής

Ωρολόγιο πρόγραμμα φυσικής αγωγής σχολικού έτους 2023-2024

Γνωρίστε τη δασκάλα μας

όνομα :Δόξα Δακανάλη

Εμπειρία : 26 χρόνια

Ώρες συνάντησης με γονείς : Τετάρτη 11.45 - 12.25

Μία από τις μεγαλύτερες πτυχές του να είσαι καθηγητής φυσικής αγωγής είναι ότι οι προσπάθειές μας έχουν πραγματικό αντίκτυπο στη ζωή των μαθητών μας. Η επιρροή της δουλειάς μας εκτείνεται πέρα από το χρόνο τους στο σχολείο και μεταφέρεται στην ενήλικη ζωή  τους. Ελπίζουμε ότι οι θεμελιώδεις αρχές της κίνησης, η γνώση της φυσικής κατάστασης και της υγείας, οι στρατηγικές κοινωνικής αλληλεπίδρασης που μεταδίδουμε θα παραμείνουν ριζωμένες  καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής τους. 

Νέα και ενημερώσεις

Ευχαριστήριο

1 April 2025

Η σχολική κοινότητα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ατσιπόπουλου θέλουμε να εκφράσουμε δημόσια τις ευχαριστίες μας στην οικογένεια ...

Ευχαριστήριο

21 January 2025

Η διευθύντρια, οι μαθητές και ο σύλλογος διδασκόντων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ατσιπόπουλου εκφράζουν δημόσια τις ευχαριστίες τους

Αυτό που μας ενώνει

15 December 2024

Τα παιδιά του τμήματος ένταξης συμμετείχαμε φέτος σε μια ξεχωριστή διοργάνωση για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία...

Εγγραφή

Όλα τα απαραίτητα έντυπα για την εγγραφή του παιδιού σας στο σχολείο μας

1ο Δημοτικό Σχολείο Ατσιπόπουλου

Επικοινωνία

Ομαδική Επιστολή

© Copyright 2023

Skip to content